5 Tips hoe je als organisatie thuiswerkers motiveert tijdens de Coronacrisis

Sinds we thuiswerken hebben we meer te maken met stress- en spanningsklachten. Dit kan leiden tot psychische of lichamelijke klachten of zelfs uitval

We ervaren “druk” vanuit de werkgever, maar ook huisgenoten kunnen voor spanning zorgen. Heb je geen huisgenoten, kun je je eenzaam voelen, je mist je (sociale) contacten wat ook voor ontevredenheid kan zorgen. 

Iedereen ervaart thuiswerken anders.  
Maar dat we het soms moeilijk vinden de motivatie vast te houden, zal voor iedereen herkenbaar zijn. Gemotiveerde medewerkers zijn productiever, creatiever en zetten door als het lastig wordt. 

Hoe kun je als werkgever zoveel mogelijk medewerkers gemotiveerd houden en ervoor zorgen dat ze niet slechter gaan presteren? Hoe behoud je het werkplezier

1.Blijf in gesprek
Door regelmatig te communiceren hoor je hoe het met ze gaat en waar ze tegenaan lopen. Daardoor kunnen problemen vroeg aangepakt worden. Uitval zie je niet altijd aankomen. “Voorkomen is beter dan genezen”, ook in dit geval.

2.Communiceer helder
Positief of minder positief nieuws, vertel het de medewerkers. Betrokken worden in een vroeg stadium is beter dan achteraf geïnformeerd te worden. Bij gebrekkige communicatie ontstaan geruchten en onzekerheid.

3.Beloon initiatief
Motiveren van initiatief tonen voorkomt dat men alleen het noodzakelijke doen. Mensen blijven meer betrokken als ze beloond worden voor het nemen van initiatief.

4.Maak beloftes waar
Als een belofte niet waargemaakt wordt, kan dit als respectloos opgevat worden. Bedenk goed wat je medewerkers belooft en of je het daadwerkelijk waar kunt maken. Zoja, zullen medewerkers dit erg waarderen en vertrouwen en weten dat ze op hem of haar kunnen bouwen.

5.Schouderklop
Niemand heeft voor deze situatie gekozen en iedereen wordt graag gewaardeerd voor zijn of haar werk. Juist in deze periode is het belangrijk waardering uit te spreken door middel van een schouderklop. Beloon ze af en toe voor hun inzet, financieel of virtueel, zolang het maar persoonlijk is.

Kies je voor een stoelmassage op een kantoorwerkdag? Dan sla je 2 vliegen in 1 klap, de masseur heeft een signaalfunctie doordat zij de medewerker kan doorverwijzen naar een bedrijfsarts, sportschool of fysiotherapeut. Medewerkers hebben een moment van ontspanning, spieren worden losgemaakt en worden voorzien van tips en nieuwe energie. 

Kijk hier voor meer informatie over stoelmassages of neem direct contact op.

Bekijk mijn andere berichten

werkplek inrichten
Thuiswerken
Debby Lodewijk

Laptop of desktop?

Hoe zit jij er bij? Een laptop is vooral ontwikkeld voor de mobiliteit waardoor de ergonomische voordelen verdwenen zijn. Er zijn 2 manieren om met

Lees meer >>
Financiën
Debby Lodewijk

Kosten zieke medewerker

Een zieke medewerker en nu? Wat kost het eigenlijk? Een zieke werknemer kost circa 250 tot 300 euro per dag, dit kan ook meer worden. Je krijgt te

Lees meer >>
Massages
Debby Lodewijk

Vitaal thuiswerken

Thuiswerken en klachten, en nu? Er wordt bij grote werkgevers nog altijd veel thuisgewerkt. Het ziet ernaar uit dat het nog even zo blijft. Organisaties

Lees meer >>
Financiën
Debby Lodewijk

Fiscale voordelen van Stoelmassages

De overheid stimuleert werkgevers gezonde arbeidsomstandigheden te creëren. De kosten die je bedrijf maakt voor een stoelmasseur zijn volledig aftrekbaar. Voor vergoedingen en verstrekkingen aan

Lees meer >>
Debby stoelmasseur Nijmegen
Black Friday deal: 50% korting op stoelmassages!

Vul onderstaand formulier in en ontvang meer informatie over de Black Friday deal.

 

Gratis proefmassage

Gratis zakelijke stoelmassage bij jóu op het werk. Vul onderstaand formulier in.