Thuiswerken en klachten, en nu?
Er wordt bij grote werkgevers nog altijd veel thuisgewerkt. Het ziet ernaar uit dat het nog even zo blijft. Organisaties houden er rekening mee dat ze niet teruggaan naar de kantoorsituatie van vóór de crisis en onderzoeken hoe het nieuwe normaal eruit gaat zien.
Een volledige terugkeer lijkt nog niet aan de orde, omdat kantoren zijn ingericht op 1,5 meter afstand. Werknemers ontmoeten elkaar waarschijnlijk wel weer vaker.
Hoe organiseer je massages op locatie?
Ik merk dat bedrijven voorzichtig de massages weer opstarten. Veel medewerkers hebben klachten ontwikkeld door een verkeerde werkplek en werkhouding. Bedrijven waarvan het personeel nog thuiswerkt, weten niet goed wat ze hiermee kunnen doen.
Voor die bedrijven zijn er 3 oplossingen:
1. Masseur komt op een “ontmoetingsdag” of “normale” werkdag bij de organisatie.
Medewerkers kunnen in real life vergaderen, werken en/of bijpraten. Zo’n ontmoetingsdag is dan een goed moment om op te laden bij de masseur.
2. Medewerker komt bij de masseur
Personeel maakt een afspraak bij de masseur thuis. Hierbij kun je denken aan een bon die werkgever aanschaft, vervolgens uitgeeft aan de medewerker. De organisatie stuurt de namen van medewerkers door die in aanmerking komen voor een massage. De medewerker kan zo zelf een geschikt moment kiezen waarop het hem of haar past. Loma Massage stuurt maandelijks een factuur naar de organisatie. Wordt er geen gebruik van gemaakt, dan ook geen kosten en risico.
3. Masseur komt bij medewerker
Mensen die thuiswerken hebben veel ballen hoog te houden en zitten vaak krap in de tijd. Flexibiliteit wordt onbewust van de medewerker verlangd. Voor die mensen is het fijn als flexibiliteit wederzijds is. Bij die mensen kan de masseur aan huis komen. De organisatie geeft de namen door aan de masseur van medewerkers door die in aanmerking komen voor een massage. De masseur geeft elke medewerker een “code” en retourneert deze aan de organisatie, medewerker ontvangt deze code van de organisatie, zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden. Het kost de medewerker geen extra tijd. De organisatie hoeft geen planning te maken en geen ruimte vrij te maken voor de masseur. Facturering geschiedt maandelijks.
Interesse in 1 van deze opties of een combinatie?
Kijk dan hier voor meer informatie over stoelmassages of neem direct contact op!